Buku YA ALLAH AKU TAK INGIN SENDIRI Karya BURHAN SODIQ

Kategori: Buku Murah Dibawah Rp 50.000 » Burhan Sodiq » Samudera | 730 Kali Dilihat
Buku YA ALLAH AKU TAK INGIN SENDIRI Karya BURHAN SODIQ Reviewed by bursabuku on . This Is Article About Buku YA ALLAH AKU TAK INGIN SENDIRI Karya BURHAN SODIQ

Jual Buku YA ALLAH AKU TAK INGIN SENDIRI Karya BURHAN SODIQ – Kamu udah punya buku KEREN ini belum? Kami jual buku YA ALLAH AKU TAK INGIN SENDIRI dari penerbit SAMUDERA lho.. Berikut sinopsis bukunya : Jika ditanya siapa yang ingin hidup sendiri, maka jawapannya pasti tiada siapa yang ingin… Selengkapnya »

Rating: 1.0
Harga:Rp 32.000
Order via SMS

628986508779

Format SMS :Judul Buku#Alamat (Sertakan kecamatan dan kode pos)#Nama#No HP#Email
Pemesanan Juga dapat melalui :
SKU : #yaallahakutakinginsendiri
Stok Tersedia
0.2 Kg
22-12-2015
header 728 x 90 3
Detail Produk "Buku YA ALLAH AKU TAK INGIN SENDIRI Karya BURHAN SODIQ"

Jual Buku YA ALLAH AKU TAK INGIN SENDIRI Karya BURHAN SODIQ –

Kamu udah punya buku KEREN ini belum?

Kami jual buku YA ALLAH AKU TAK INGIN SENDIRI dari penerbit SAMUDERA lho..

Berikut sinopsis bukunya :

Jika ditanya siapa yang ingin hidup sendiri, maka jawapannya pasti tiada siapa yang ingin hidup sendiri di dalam dunia ini. Setiap manusia mengimpikan pasangan hidup dan rumah tangga yang aman bahagia.

Jiwa rasa sunyi lantaran tiada pasangan menemani pastinya menghimpit sanubari. Haruskah kita terus… terusan menongkat dagu menunggu tautan hati menjemput kita ke gerbang perkahwinan? Atau adakah cara lain yang patut dicuba dalam menjawab persoalan tentang jodoh? Izinkanlah buku berjudul “Ya Allah, Aku Tak Ingin Sendiri’ :

1. Pendapat ulama tentang cara menghadapi hidup sendiri yang pastinya
membantu anda memotivasikan diri.
2. Tip bagaimana cara terbaik dalam menghadapi dilema membujang.
3. Petikan kisah kehidupan untuk dikongsi bersama bagi mereka yang bujang.

Lepaskan segala kegundahan. Mudah-mudahan selepas membaca dan mengambil manfaat daripada buku ini kembali menyegarkan jiwa anda yang resah dan gundah. Semoga akan hadir pelangi kebahagiaan dan hapuslah air mata duka. Jadikan kehidupan ini sebuah kehidupan yang bahagia walaupun masih sendiri.

 

REVIEW BUKU YA ALLAH AKU TAK INGIN SENDIRI

“Buku ini dibeli ketika saya di Giant Batu Caves. Saya sendiri sudah pernah membaca buku kaya Burhan Sodiq sebelum ini dan saya membayangkan gaya bahasanya dan penyampaiannya seperti di dalam buku-buku beliau yang lain. Rupa-rupanya tidak juga. Ada sedikit kelainan. Mungkin kerana telah diterjemahkan dengan lebih baik dan saya rasa penyampaiannya lebih menarik, disertai kartun yang menyimpulkan bab yang dibincangkan pada awal setiap bab (membuatkan saya teringatkan buku Karya Kita Hak Kita daripada Puan Nisah Haron).

Secara ringkasnya, ‘Ya Allah, Aku Tak Ingin Sendiri’ karya Burhan Sodiq ini membincangkan fenomena berkahwin lambat, lebih-lebih lagi di kalangan wanita Islam. Di dalam buku ini disertakan cara terbaik dalam menghadapi dilema membujang dan kisah-kisah untuk dijadikan panduan mereka yang masih bujang dalam menghadapi persoalan jodoh.

Memikirkan hal jodoh, kadang-kala boleh mengundang air mata (pangalaman kah? hehe!) tetapi apabila difikir-fikirkan, mungkin juga jodoh yang lambat terbit daripada kesilapan kita menolak jodoh sebelum ini. Hm.. saya pernah menolak berkenalan dengan seseorang yang diperkenalkan oleh keluarga. Cuma sekali itu sahaja. Dan sehingga kini, saya masih single (hoho!). Atau mungkin Allah ada perancangan lain untuk saya?

Ini salah satu buku bacaan yang menarik sebenarnya – dan sesuai dijadikan hadiah buat teman-teman yang masih sendiri. Saya telah menghadiahkan buku tersebut kepada seorang sahabat saya di Bachok kerana dia juga seperti saya, bimbang dan sedih kerana masih belum bertemu jodoh (dan melihat sahabat-sahabat lain gembira bersama suami dan anak masing-masing buat kami bertambah hiba!). Saya harap sahabat saya itu mendapat manfaat daripada buku tersebut, insya-Allah.”

( Huda Engku, http://bukudansewaktudengannya.blogspot.com )

 

 

==========================================

Cara Cepat Pesan / Beli Buku YA ALLAH AKU TAK INGIN Karya BURHAN SODIQ

Caranya hubungi kami di WA/LINE : 0898.6508.779 dan PIN BB : 5872795E

=========================================

Belanja Sambil Berbagi : Dengan membeli buku di BursaBukuBerkualitas berarti telah BERBAGI #BuatMerekaTersenyum, karena 10% laba usaha kami, disisihkan untuk kegiatan sosial komunitas Pecinta Anak Yatim & Doeafa Indonesia Tercinta

Jazaakumullah… :)

header 728 x 90 3

Tags: , , , , , , ,